wtorek, 12 września 2017

Frappe - na przekór pogodzie

Choć w kalendarzu już wrzesień, a na dworze chłodek,  to nie oznacza definitywnego końca ciepłych dni. Nie wiem, jak Wy, ale ja tak na przekór jeszcze mam nadzieję na słonko.  A na taką pogodę najlepsza jest kawa mrożona i to nie byle jaka, a grecka frappe. Genialna w swojej prostocie. Jedna z kaw, które piję najczęściej, królowa lata.



Potrzebujemy:
- kawy rozpuszczalnej
- mleka krowiego lub roślinnego
- cukru
- kostek lodu (opcjonalnie)
- gorącej wody
- wysokiej szklanki
- spieniacza do mleka lub słoika

Szklankę wkładamy na 3-5 minut do zamrażarki. Jeśli mamy kostki lodu pomijamy ten krok.


Dwie łyżeczki kawy i dwie łyżeczki cukru zalewamy odrobiną wody, tak by jedynie zakryła składniki.


 W tym napoju główną rolę odgrywa spieniona kawa. Możemy ją zrobić na dwa sposoby. Przy pomocy spieniacza do mleka lub słoika, który dzięki energicznemu wstrząsasaniu zmieni kawę w pianę.




Prawdziwa frappe musi być zimna, więc na dno wysokiej szklanki dajemy kilka kostek lodu i zalewamy powstałą pianką. Jeśli wcześniej włożyliśmy szklankę do zamrażarki to możemy pominąć ten krok. Na sam koniec kawową piankę uzupełniamy zimnym mlekiem.


Smacznego 😀 Jeśli pogoda się nie zmieni nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić gorącą frappe. Eksperymentujcie z dodatkami, bądźcie kreatywni, a być może odkryjecie smak, w którym się będzie można zakochać.


A jaki jest Wasz ulubiony napój na upalne dni? Wolicie kawy mrożone czy tradycyjne gorące?

12 komentarzy:

  1. Lubię takie i takie, w zależności od humoru i chęci :) Bardzo przyjemny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow wygląda apetycznie :) Przyznam, ze nigdy nie wkładałam szkalnki do zamrażalnika, musze spróbować. Ja dzisiaj rozpoczełam sezon na gorącą czekoladę, ale w sb na pewno sprobuję zrobić frappe z Twojego przepisu! poproszę o więcej takich smaczków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie ja czasami lubię sobie zrobić kawę mrożoną ;D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy jeszcze nie piłam frappe :D To aż dziwne, ale czas w końcu to zmienić! Biorę przepis i zrobię jak tylko znowu zabraknie mi kofeiny w organizmie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! Dziękuję za przepis! Uwielbiam latem taką kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm, wygląda pysznie :) ja lubię wszystko, co o smaku kawy ;D
    tysiatestuje.blogspot.de ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jutro zrobię sobie taką kawę!
    Wygląda pysznie *-*
    Pozdrawiam
    Under-my-controll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem maniaczką kawy! Pychota, muszę koniecznie taką zrobić! ♥

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio bardzo polubiłam kawę, często pijam dlatego skusiłabym się:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam kawę szczególnie cappuccino z tym , że mogę pic jedną na dwa tygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym wypiła takie pyszności 😊 u mnie w pracy jak w saunie przez niedziałająca klimatyzację

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny przepis, ja jestem fanką kawy mrożonej
    Zapraszam na bloga https://f-beauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jesteście dla mnie ogromnym wsparciem i sprawiacie, że czuję, że to, co robię ma sens. Cieszy mnie, gdy mówicie, że korzystacie z moich przepisów. Jestem otwarta na Wasze pomysły. Każda kreatywność, Wasze oryginalne sposoby na wykonanie moich przepisów są na wagę złota. Nie bójcie się zadawać pytań. Chętnie na nie odpowiem. Dyskutując na różne tematy możemy stworzyć tu przyjemną atmosferę. Pozdrawiam wszystkich kawoszy i nie tylko! ❤️